Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent Werkplek Online.

Hoe lang duurt het om over te stappen op Werkplek Online?

Indien het gaat om een nieuwe omgeving dan kunnen we je binnen enkele dagen online brengen. Als er veel bestaande gegevens moeten worden overgezet dan kan het langer duren.

Wanneer kan ik eLive bereiken?

Onze servicedesk is op werkdagen tijdens kantoortijden bereikbaar op 088 – 550 5600. Dit is tussen 9:00 en 17:30. Indien je een uitgebreidere beschikbaarheid wenst dan kun je dit aangeven bij de accountmanager.

Hoe gaat het overstappen in zijn werk?

Voor het overstappen hanteert eLive een stappenplan. Dit stappenplan wordt met je overlegd en uitgewerkt zodat we niet voor verassingen komen te staan.

Is mijn huidige internetverbinding snel genoeg?

Momenteel hanteren we 200kb up en down per actieve Werkplek Online. Op een ouderwetse ADSL verbinding kun je dus met 5 medewerkers tegelijkertijd werken. Heb je een snelle glasvezelverbinding van 50mb/50mb dan kunt je met wel 250 medewerkers tegelijkertijd werken.

Wat zit inbegrepen in de prijs?

In de prijs zit inbegrepen het werkend houden van de online omgeving. Alle aanvragen en wijzigingen van inhoudelijke aard (nieuwe medewerkers, andere rechtenstructuur) zijn op basis van nacalculatie. Alle werkzaamheden of ondersteuning aan leveranciers van externe software (niet standaard geleverde software) zijn op basis van nacalculatie.

Hoe kan ik mijn Werkplek Online benaderen?

Microsoft stelt software beschikbaar voor het maken van een remote desktop verbinding. Deze software is beschikbaar voor de volgende platformen:

  • Microsoft Windows
  • Apple OSX (iMac en Macbook)
  • Apple IOS (iPhone + iPad)
  • Android telefoons + tablets

Kan mijn boekhoudpakket worden geïnstalleerd op de Werkplek Online?

Ja, dat kan zeker. We hebben onder meer ervaring met Exact Globe, King, Minox en Snelstart.

Maak je gebruik van een ander pakket, neem dan contact op met één van onze adviseurs.

In welk datacentrum staan jullie gegevens?

Al onze data is geplaatst in de beveiligde, klimaat gecontroleerde datacenters van ClaraNet Benelux te Eindhoven. Uitsluitend geautoriseerde en gecertificeerde personen hebben toegang tot de centrale computerruimte.

Hoe zit het met de back-ups?

Voor het zeker stellen van gegevens maakt eLive elke nacht een back-up. De bewaartijd van de complete back-up is 7 dagen. Indien je een langere retentieperiode wenst kun je dit kenbaar maken bij de accountmanager.

Hoe vaak wordt er geback-upt?

Elke nacht wordt een back-up gemaakt.
Cisco | eLiveHP | eLiveMicrosoft | eLiveXelion | eLive