Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Kom je er nog niet uit? Bel dan even met 088 – 550 5600

Wanneer kan ik eLive bereiken?

Onze servicedesk is op werkdagen tijdens kantoortijden bereikbaar op 088 – 550 5600. Dit is tussen 9:00 en 17:30. Op feestdagen is het kantoor gesloten. De feestdagen zijn nieuwjaarsdag, eerste en tweede paasdag, Hemelvaartsdag, eerste en tweede Pinksterdag, beide kerstdagen en dag waarop de koning der Nederlanden zijn verjaardag viert.Voor een uitgebreidere beschikbaarheid kun je het beste even contact met ons opnemen.

Hoe lang duurt het om over te stappen op de Xelion?

Indien het gaat om een nieuwe omgeving dan kunnen we je binnen enkele dagen actief maken. Een nummer aanvragen kan vrijwel direct. Als je bepaalde nummers wilt meeverhuizen dan zijn we afhankelijk van de oude provider. De gemiddelde doorlooptijd van het overnemen van een nummer is 7-9 werkdagen.

Hoe gaat het overstappen in zijn werk?

Overstappen is simpel. Hiervoor hanteren wij een eenvoudig stappenplan. Dit stemmen we vooraf met je af, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Heb ik nog een centrale op locatie nodig?

Nee, het mooie aan Xelion het een alles in een centrale is. De fysieke centrale is ondergebracht in diverse datacentra. Investeren in een eigen centrale is dus niet meer nodig. Daarnaast heb je hebt ook geen stroomverbruik of onderhoud op locatie meer nodig.

Is mijn huidige internetverbinding snel genoeg?

Momenteel hanteren we 100 kbit up en down per actief gesprek. Op een ouderwetse ADSL verbinding kunt je dus 5-10 gesprekken gelijktijdig voeren. Heb je een snelle glasvezelverbinding van 50mb/50mb dan kun je helemaal los gaan en wel 250-500 gelijktijdige gesprekken voeren. Op de door eLive geleverde verbindingen leveren we QoS. Dit wil zeggen dat telefonie-verkeer voorrang krijgt op het normale internet-verkeer.

Wat zit inbegrepen in de prijs?

Bij de prijs zit inbegrepen het werkend houden van de omgeving en alles wat daarbij hoort. Indien je ook toestellen bij ons afneemt, sluiten we deze kosteloos aan. Wijzigingen aan het belplan zitten niet inbegrepen in het standaard tarief, dit gebeurt op nacalculatie.

Ik heb nog prima toestellen, kan ik die gebruiken?

Indien je nu al VoIP of SIP toestellen hebt, dan is er een goede kans dat je deze kan blijven gebruiken. Er worden meer dan 100 verschillende telefoons ondersteund. Neem contact met ons op voor je specifieke toestellen.

Werkt de dienst overal waar internetaansluiting is?

Indien er een vrije internetverbinding is – en deze is snel genoeg – dan kun je bellen. Op sommige locaties is het internet echter afgeknepen (Free Wifi, bedrijfsfirewalls) en daar werkt het niet altijd. Het verdient dus aanbeveling eerst te controleren of het werkt.

Kan ik bestaande telefoonnummers meenemen?

Jazeker, Nederlandse nummers waarvan jij de eigenaar bent kunnen we zonder probleem naar ons platform porteren.

Hoe gaat het porteren van een telefoonnummer in zijn werk?

Wanneer je een bestaand telefoonnummer wilt porteren hebben wij een factuur van jou huidige telecomleverancier nodig, niet ouder dan 6 maanden. De doorlooptijd voor het aanvragen van een portering bedraagt circa 2 maanden. Wij streven er naar een week voor de portering contact met je op te nemen over de exacte datum van portering. Je hebt dan de tijd om jou telecomleverancier in te schakelen om jou centrale aan te passen indien noodzakelijk.  Verder ontvang je van jou huidige leverancier een melding met daarop de datum van porteren.

Wanneer je een telefoonnummer uit een nummerblok naar Xelion wilt porteren dient het gehele blok, dus alle nummers uit het blok, geporteerd te worden.

Als je een ISDN abonnement heeft met 1 hoofdnummer en 3 MSN nummers, dien je deze 3 MSN nummers apart te specificeren bij de aanvraag. Indien je dit niet opgeeft, wordt enkel het hoofdnummer geporteerd en zullen de 3 overige MSN nummers komen te vervallen.

Indien er een PIN of alarmdienst geregistreerd staat op een nummer of lijn, dan kan jou aanvraag vertraagd worden omdat deze vermeldingen er eerst af gehaald dienen te worden.

Normaal gesproken kan een portatie binnen 10 werkdagen worden uitgevoerd.

Krijg ik van tevoren te horen wanneer de hele situatie op Xelion over gaat?

Een week voordat een telefoonnummer of nummerblok naar Xelion wordt geporteerd nemen wij contact met je op voor de exacte datum en tijd.

Wat gebeurt er als mijn internet uitvalt?

In het geval dat het internet uitvalt en geen van uw telefoontoestellen meer bereikbaar is worden alle gesprekken doorverbonden met het noodnummer. Dit noodnummer is een nummer dat je zelf kiest – bijvoorbeeld je mobiele telefoonnummer, het faxnummer of een ISDN nummer. Zo blijf je altijd bereikbaar!

Kan ik faxen met VoIP?

Het traditionele Fax protocol is ontworpen voor analoge netwerken. Het werkt niet zo goed samen met VoIP-netwerken. Hier vind je een goede uitleg over het hoe en waarom. 

Voor fax hebben we een specifieke fax2mail of mail2fax dienst, voor meer informatie hierover kan je bellen naar de servicedesk.

Kan ik bepaalde land/nummers blokkeren?

Bij Xelion is het mogelijk blokkades in te stellen voor bepaalde land/nummer reeksen.

Informeer hiervoor naar de mogelijkheden bij een van onze adviseurs.

Wordt er gebruik gemaakt van een bellimiet?

Op basis van je normale belverkeer stellen we op 150% van je normale rekening een bellimiet. Dit is om misbruik op welke manier dan ook te voorkomen en je komt niet voor onverwachte kosten te staan. Je hoeft niet bang te zijn dat je op een gegeven moment niet meer kunt bellen, als u 80% van je limiet zit, krijg je van ons automatisch bericht.

Kan ik met Xelion naar een vate (analoge) lijn bellen?

Met een account van Xelion bel je zoals je dat met traditionele telefonie gewend bent. Je kunt dus gewoon bellen naar analoge, ISDN en mobiele bestemmingen.

Wie zegt mijn huidige abonnementen op?

Wij hebben een speciale overstapservice, waardoor de hoeveelheid papierwerk zo minimaal is. Wij zijn echter geen contractant en kunnen daarom je abonnement niet direct opzeggen. Je dient dus zelf jouw huidige abonnement bij jou huidige telecom provider stop te zetten. Wij leveren daarvoor wel alle benodigde formulieren aan.

Kan ik mijn huidige centrale ook op Xelion aansluiten?

Ja, ondanks dat Xelion in essentie al een telefooncentrale is, kunnen we ook je huidige ISDN apparatuur van de voordelen van bellen over internet laten genieten. Dit kan door het plaatsen van een converter tussen je ISDN centrale en je breedband verbinding. Door deze oplossing kunt je toch overstappen op VoIP!

Het is ook mogelijk dat je telefooncentrale al SIP ondersteund, dan is het zonder meer mogelijk je op een van onze verbindingen aan te sluiten.

Voor meer informatie moet je contact opnemen met één van onze adviseurs.

Moet ik ook al mijn toestellen vervangen als ik met VoIP ga bellen?

Dat hangt af van jou wensen en huidige situatie. Xelion komt het beste tot haar recht, indien voor VoIP compatibele telefoontoestellen wordt gekozen.

Voor meer informatie kunt je contact opnemen met een van onze adviseurs.

Kan ik meerdere vestigingen koppelen via Xelion?

Ja, Xelion is hier uitermate geschikt voor, het is één van de belangrijkste mogelijkheden van de dienst. Het biedt alle mogelijkheden voor “het nieuwe werken”.

Kan ik tussen verschillende vestigingen onderling gratis bellen?

Ja, zolang alle VoIP toestellen zijn aangesloten op onze VoIP centrale bel je gratis. Dit geldt ook voor buitenlandse vestigingen die beschikken over een goede internetverbinding. Je kunt oneindig bouwen aan jouw eigen interne netwerk.

Kan ik Xelion eerst testen?

Je mag Xelion gedurende 1 maand testen op basis van een tijdelijk nummer en één of twee gebruikersaccounts.

Wij brengen hiervoor géén abonnement kosten in rekening, de gesprekskosten worden door belast tegen de actuele tarieven.

Biedt Xelion voldoende functionaliteiten?

Met Xelion beschikt je over alle functionaliteiten van een telefooncentrale mag verwachten. Deze functionaliteiten worden continue verbeterd en uitgebreid zodat je altijd bij de tijd bent. Ga voor meer informatie over de functionaliteiten naar de website van Xelion.

Kan ik één telefoonnummer hebben en toch meerdere spraak kanalen?

Ja, het aantal spraakkanalen per telefoonnummer bij Xelion is onbeperkt.

Kan ik mijn zakelijke telefoonnummer mee naar huis nemen?

Ja, je kunt thuis bellen en gebeld worden.

Thuis werken is geheel van deze tijd. Het “nieuwe werken” is volop in beweging. Tijd- en plaatsonafhankelijk werken bespaart niet alleen in de kosten, het Nieuwe Werken maakt uw organisatie mobiel en flexibel – anytime, anywhere. Je kunt thuis al starten met jouw werkzaamheden en zo de files ontwijken.

Met de laptop van de zaak kun je thuis inloggen en zo alle werkzaamheden vanuit huis doen. Daarbij wil je ook zakelijk kunnen bellen en gebeld worden. Met de VoIP centrale van Xelion is dat geen enkel probleem. Met je thuis toestel of de softphone op je laptop ben je onderdeel van de bedrijfstelefooncentrale. Je bespaart op dure mobiele kosten en declaraties van je privékosten zijn verleden tijd. Conference calling met je collega’s gaat heel eenvoudig. Zo vergader je thuis met jouw collega’s en bespaart je reistijd.

Investeer niet langer in dure mobiele contracten voor medewerkers die thuis willen werken. Sluit ze aan op je VoIP centrale en maak iedereen bereikbaar op het zakelijke nummer. Houdt zaken en privé gescheiden.

Is de kwaliteit goed?

Xelion maakt gebruik van een aantal zeer hoogwaardige codecs. Zo is het met Xelion mogelijk om met CD kwaliteit te bellen.

Wat is het verschil tussen Xelion en Skype?

De tarieven voor uitgaand bellen bij Skype zijn hoger dan bij Xelion, je wilt als zakelijke telefonie gebruiker goed geholpen worden, jou huidige nummers behouden, het liefst met persoonlijke aandacht voor jou business en met een hoogwaardige gesprekskwaliteit, daarom stapt je over naar Xelion.

Voor niets gaat de zon op, een bekend gezegde. Dit geldt zeker als het op kwaliteit aankomt. Als je niet tevreden bent over de kwaliteit, wil je graag direct support. Wij zorgen ervoor dat u al jou internationale locaties gratis kunt bellen met een hoge geluidskwaliteit.

Wil je toch bereikbaar zijn voor je Skype gebruikers, dan rekent Skype hiervoor ook kosten. Dit heet Skype Connect, maar dan zonder de functionaliteiten van een PBX telefooncentrale.

Kan ik toestellen eenvoudig verplaatsen?

Het aansluiten van uw toestel kan overal ter wereld, zolang je een internet aansluiting heeft. Maar ook het intern verhuizen van een VoIP toestel is een fluitje van een cent. Je VoIP toestellen zijn door Voiper van tevoren geprogrammeerd met jou eigen instellingen. Het toestel heeft de zakelijke identiteit van de organisatie, dus ook jou telefoonnummer. Op het moment dat je het VoIP toestel aansluit op het internet, gaat het VoIP toestel op zoek naar de VoIP centrale om zich te registreren. Eenmaal geregistreerd, maakt het VoIP toestel weer onderdeel uit van je VoIP centrale.

Het maakt daarom ook niet uit, waar het VoIP toestel zich bevindt. Zo kan je dus al jou vestigingslocaties koppelen aan dezelfde VoIP centrale. Maar ook thuiswerken met je zakelijke telefoonnummer is hierdoor zeer gemakkelijk. je kunt zoveel VoIP toestellen aansluiten als je wilt, waar ook ter wereld.

Wil je intern een toestel verplaatsen, dan heb je alleen maar een internetaansluiting nodig op de nieuwe werkplek. Je hoeft geen monteur langs te laten komen voor een telefoon aansluitpunt of om wijzigingen in de telefooncentrale te laten maken. Je kunt dit zelf zonder enige moeite.

Het nieuwe werken maakt organisaties slagvaardiger. Xelion ondersteunt het nieuwe werken met de nieuwste technologie

Cisco | eLiveHP | eLiveMicrosoft | eLiveXelion | eLive