
Redenen om te kiezen voor cloud telefonie
De cloud wordt steeds belangrijker in ons dagelijks leven en veel bedrijven kunnen dan ook niet meer om het werken in de cloud heen. Cloud telefonie is een goed voorbeeld van een cloudtoepassing die steeds vaker toegepast wordt, omdat het een groot aantal voordelen heeft ten opzichte van traditionele telefonieoplossingen. Steeds meer bedrijven besluiten daarom om hun eigen telefooncentrale de deur uit te doen en over te stappen op telefonie vanuit de cloud. In dit artikel leggen we jou uit waarom.
Waarom cloud telefonie?
Ten opzichte van een ‘ouderwetse’ telefooncentrale heeft een cloud oplossing standaard een hoop extra functionaliteiten. Bovendien worden er continu nieuwe functies toegevoegd, zonder dat iemand binnen jouw organisatie hier iets voor hoeft te doen. Dit verhoogt het werkcomfort binnen de organisatie en stimuleert groei. Dit laatste is bovendien geen enkel probleem, want bij telefonie in de cloud is opschalen een fluitje van een cent. Hieronder zullen we de belangrijkste functionaliteiten van cloud telefonie kort bespreken.
1. Altijd bereikbaar
Waar je ook bent, met cloud telefonie ben je altijd en overal bereikbaar op één nummer, ongeacht het apparaat waar je op dat moment mee werkt. Zo kan je bijvoorbeeld je smartphone gebruiken om te bellen als je onderweg bent, je computer tijdens het werken op een flexplek en je vaste telefoon wanneer je op kantoor zit. Bovendien profiteer je op ieder moment en vanaf iedere locatie van belangrijke functies als groepsgesprekken, rapportages en gespreksopnames.
2. Informatieopslag en inwinning informatie wordt één
Wanneer jouw telefonie via de cloud loopt, wordt het zeer gemakkelijk om informatie vanuit verschillende systemen te koppelen, om zo efficiënter te werken. Koppel bijvoorbeeld jouw CRM-systeem aan de nieuwe telefonieoplossing en alle bestaande contacten zullen meteen beschikbaar zijn binnen de telefonieoplossing. Het opslaan van gesprekken en bijbehorende meta data in de cloud is ook een mogelijkheid, waarmee het bijhouden van statistieken en het analyseren van gespreksinformatie gefaciliteerd wordt. Dit is bijvoorbeeld een uitkomst voor klantcontactcenters.
3. Cloud telefonie is vaak goedkoper
Een ander voordeel, is dat bellen in de cloud vaak goedkoper is dan bellen via een traditionele telefooncentrale. Er hoeft op dat moment namelijk geen eigen telefoniecentrale aangeschaft te worden en ook de onderhoudskosten van de telefooncentrale komen te vervallen. In plaats daarvan betaal je een bedrag per gebruiker per maand, waarvoor alles geregeld is. Dit is vaak niet alleen goedkoper, aangezien cloud providers op zeer grote schaal opereren en daardoor kosten besparen, maar ook nog eens een makkelijke manier om grip te houden op de uitgaven van jouw onderneming.
4. Cloud telefonie is gebruiksvriendelijker
Tot slot is cloud telefonie, dankzij alle extra functionaliteiten, bovendien een stuk gebruiksvriendelijker. Zo kunnen medewerkers bijvoorbeeld gemakkelijk hun beschikbaarheid aangeven, waardoor het in een oogopslag duidelijk is of iemand gestoord kan worden of niet. Daarnaast is ook het afluisteren van een voicemail veel gemakkelijker wanneer dit in de cloud gebeurt. In plaats van het gebruikelijke bandje afluisteren, kan vanuit de mailbox in een keer de juiste voicemail aangeklikt en beluisterd worden.
Cloudtelefonie via eLive
Bij eLive zijn we specialisten in de cloud. Dit betekent dat we jou en jouw bedrijf kunnen helpen om optimaal te kunnen profiteren van cloud oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan Xelion, onze state of the art cloud telefonieoplossing. Dit regel je gewoon gemakkelijk zelf via onze website. Onze specialisten zorgen er vervolgens voor dat jij binnen no time operationeel bent. Behoefte aan meer informatie over deze oplossing of een van onze andere diensten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 088 – 550 5600.