
Haal meer uit zakelijke telefonie met VoIP
Bellen via VoIP, of makkelijk gezegd bellen via het internet, is in veel bedrijven al volledig geïntegreerd. De opkomst van de breedbandverbinding en het feit dat thuiswerken momenteel wordt aangeraden, heeft de relevantie van zakelijk bellen via VoIP aanzienlijk verhoogd. Toch zijn er enkele organisaties die deze stap nog niet hebben gemaakt, dus vertellen we graag hoe je zakelijk meer uit telefonie kan halen met VoIP.
Tegenwoordig zijn we nog steeds afhankelijk van een telefooncentrale, ook al is deze momenteel virtueel en niet meer fysiek. Deze virtuele telefooncentrale bestaat uit software die dient als een geautomatiseerde antwoordservice van oproepen die binnenkomen. Met een VoIP telefooncentrale worden oproepen doorgeschakeld naar een vaste IP-telefoon, mobiele telefoon of softphone.
De mogelijkheden van VoIP voor jouw organisatie
De maatregelen rondom het coronavirus stimuleren ons om thuis te werken. Als organisatie is het soms moeilijk om dit praktisch vorm te geven. VoIP telefonie kan al een deel van de zorgen wegnemen. Deze manier van zakelijk bellen heeft als grootste voordeel dat medewerkers altijd goed bereikbaar zijn, dus ook de thuiswerkers. Wanneer er wordt gebeld naar je bedrijf kan het telefoontje doorgeschakeld worden naar verschillende devices, waaronder een mobiele telefoon. Dus wanneer de telefoon op kantoor bijvoorbeeld niet wordt opgenomen of als de internetverbinding er even uit ligt, wordt het inkomende gesprek altijd doorgeschakeld.
Altijd en overal bereikbaar met VoIP
Cloud telefonie is in het bedrijfsleven nog steeds in ontwikkeling, maar brengt al mooie voordelen met zich mee. Met als grootste voordeel dat je organisatie met VoIP telefonie altijd en overal bereikbaar is. Niet alleen in tijden zoals deze, maar ook in de tijden die komen gaan, zal dit van groot belang zijn.
eLive als jouw provider van VoIP
Ook overstappen op VoIP? eLive helpt je graag verder met dit proces. Als VoIP provider regelen wij de belangrijkste aspecten om zakelijk te kunnen bellen via VoIP, zoals bedrijfsnummers, servicenummers en een doorschakelservice. Wil je graag mee informatie of advies over de mogelijkheden van zakelijk bellen via VoIP voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier op onze website of via het telefoonnummer 088 – 550 5600.