
Creëer tot 30% meer omzet met VoIP telefonie
Maak je al gebruik van VoIP telefonie? Of ben je van plan om binnenkort over te stappen van ISDN naar VoIP (let op: ISDN stopt per 1 september 2019)? Dan kan je dit niet alleen kosten besparen, het kan zelfs zorgen voor extra omzet! De flexibiliteit en de toenemende efficiëntie die het gebruik van VoIP telefonie met zich meebrengt, kan je organisatie namelijk meer potentiële klanten opleveren.
VoIP telefonie, ofwel Voice over IP telefonie, wordt geregeld binnen de cloud. Je telefonie loopt daarmee volledig via het internet. In tegenstelling tot het aansluiten van een telefoonlijn, wordt je telefoon met behulp van een netwerkkabel aan je router of switch gekoppeld. Je hebt hierdoor geen telefooncentrale meer nodig. Via een online beheersysteem kun je je telefonie geheel zelf regelen.
Groei in aantal klanten
Men wil steeds sneller geholpen worden, en verwachten dit tegenwoordig ook! Een ingesprektoon of een wachttijd langer dan 15 seconden wordt veelal als hinder gezien. Dit zorgt dan ook voor een slechte klantervaring en soms zelfs verlies van potentiële klanten. Met het gebruik van VoIP optimaliseer je de bereikbaarheid van je bedrijf. Dit, door de grote flexibiliteit en diversiteit aan functies waarmee je een telecomoplossing ontwikkelt die volledig past bij jouw bedrijf. Deze toename in efficiëntie en flexibiliteit kan wel tot 30% méér omzet creëren!
Voor kleine bedrijven is het gebruikmaken van ‘Vast op mobiel’ bijvoorbeeld ideaal! Hiermee ben je bereikbaar via een vast nummer, terwijl je de oproepen ondertussen gewoon op je mobiel ontvangt. Ben je niet in de gelegenheid om het gesprek aan te nemen? Dan wordt het gesprek standaard opgevangen in de ‘Voicemail naar e-mail’ functie.
VoIP telefonie verhoogt niet alleen de bereikbaarheid van je organisatie, de verschillende functionaliteiten optimaliseren ook de productiviteit:
- Openingstijden
Een receptie wordt in de meeste gevallen niet dag en nacht bemand. Echter maakt VoIP telefonie het gemakkelijker om na de reguliere openingstijden met je (potentiële) klanten in contact te blijven. Door inkomende gesprekken door te zetten naar een ander nummer, blijf je (ook na werktijd) altijd bereikbaar. Hiermee creëer je veel vertrouwen bij klanten.
- Netnummer
Door middel van deze functie kun je gemakkelijk zien waarvandaan iemand belt. Hierdoor kun je het gesprek direct met de juiste persoon en/of vestiging verbinden.
- Webhooks
De functie ‘Webhooks’ binnen VoIP telefonie maakt allerlei handige opties beschikbaar. Zo kun je je CRM-systeem aan je telefoon koppelen waardoor de gegevens van de persoon die belt direct op het schermpje verschijnt. Andere functies zijn onder andere het ontvangen van een e-mail nadat je een nog niet beluisterde voicemail hebt ontvangen, het meten van je gesprekken in Google Analytics en het schakelen op basis van een externe database.
- Meldtekst
Wanneer al je medewerkers in gesprek zijn, is het handig om dit de beller te laten weten door middel van een meldtekst. De beller hoeft zich niet langer meer te ergeren aan een langdurig aanhoudende ingesprektoon, maar een vriendelijk ingesproken bericht die de persoon vriendelijk verzoekt nog even aan de lijn de blijven.
Overstappen op VoIP telefonie?
Overweeg jij over te stappen op zakelijke VoIP telefonie? Dan kan eLive je daar uiteraard bij helpen. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op op om de mogelijkheden te bespreken!