
4 voordelen van VoIP zakelijk
Het aantal cloud-oplossingen voor bedrijfssoftware is de afgelopen jaren flink toegenomen. Maar niet alleen voor software wordt er vaak voor een cloud-oplossing gekozen, ook hardware-oplossingen worden steeds vaker als service afgenomen. Zo ook bellen via internet, oftewel VoIP-telefonie. Deze telefonie-oplossing biedt in de cloud veel voordelen voor de zakelijke markt. Wij zetten de vier grootste voordelen op een rijtje!
Nog even in het kort wat VoIP-telefonie nu eigenlijk is: VoIP staat letterlijk voor “Voice over Internet Protocol”. Het gesprek loopt in dat geval over de internetverbinding en in plaats dat er gebruik wordt gemaakt van een traditionele telefooncentrale, beheert een VoIP provider jouw (online) telefooncentrale. Een goede internetverbinding en geschikte telefoons is dan eigenlijk alles wat je nodig hebt!
1. Overstappen is gemakkelijk
Vaak zien bedrijven het overstappen naar een andere telefooncentrale als een obstakel. Maar eigenlijk is de overstap naar VoIP-telefonie heel gemakkelijk en snel. Voor VoIP is er een stuk minder bekabeling nodig en door de IP-techniek is de kwaliteit van de ‘telefoonlijn’ veel beter. Ook is het mogelijk om je huidige bedrijfsnummer te behouden.
2. VoIP wordt de nieuwe standaard
Zakelijke VoIP-telefonie groeit ontzettend hard, namelijk zo’n 30% per jaar. Er worden steeds minder traditionele telefoondiensten aangeboden, omdat VoIP simpelweg de beste technologie is die op dit moment bestaat. VoIP is inmiddels de nieuwe standaard voor zakelijke telefonie.
3. Zakelijk VoIP is kostenbesparend
De kosten van VoIP worden bepaald door het aantal telefoons (of medewerkers). Al met al kan bellen via het internet jou tot wel 70% kosten besparen ten opzichte van andere telefoondiensten, uiteraard afhankelijk van de gekozen infrastructuur. De gesprekken zelf zijn bovendien ook vaak goedkoper en onderling bellen is meestal gratis.
4. Gemak en vele mogelijkheden
Flexibiliteit, schaalbaarheid, betalen per gebruiker en de extra functionaliteiten zijn de grootste voordelen van VoIP zakelijk. Zo is het heel gemakkelijk om een gebruiker (medewerker) toe te voegen of af te melden en ben je altijd bereikbaar, waar je ook werkt. Door het koppelen van andere functies is het zelfs mogelijk om gedurende een gesprek aan hetzelfde document te werken. En dit is nog maar een greep uit de vele mogelijkheden!
VoIP zakelijk via eLive
Wil je ook overstappen op zakelijk VoIP-telefonie? Dan kan eLive je daarbij helpen! Neem gerust eens contact met ons op, wij vertellen je graag over alle mogelijkheden en voordelen van VoIP zakelijk.
Vaker op de hoogte blijven van de beste cloud oplossingen en laatste ontwikkelingen? Volg ons dan op LinkedIn!