Nieuws overzicht

Zorgen bij CIO’s om complexiteit cloud migratie en digitale transformatie

Veel CIO’s worstelen met de migratie naar cloud computing, digitale transformatie en toenemende klantverwachtingen. Dit, gezien de IT-complexiteit die deze ontwikkelingen met zich meebrengen. Bovendien worden beheerkosten aanzienlijk hoger. CIO’s maken zich vooral zorgen over het effect van deze ontwikkelingen op de IT-performance van de organisatie en de business zelf. Uit onderzoek van Dynatrance, expert […]

Europese bedrijven benutten kansen digitalisering nog onvoldoende

In heel Europa leeft de digitalisering en zijn bedrijven zich bewust van de kansen die de digitalisering kan bieden. Toch worden nog lang niet alle kansen benut. Dit blijkt uit onderzoek van PwC onder 2.443 private ondernemingen uit 31 Europese landen. Dat is zorgwekkend. Er moet namelijk meer verandering komen om de concurrentie, die de […]

Stop bouw datacenters door dreigend stroomtekort

Vanwege de dreigende stroomtekorten in de gemeenten Amsterdam en Haarlemmermeer, is de bouw van nieuwe datacenters voorlopig stilgelegd. Tot grote frustratie van de branche, want de stop op de bouw heeft namelijk een grote impact op de (digitale) economie. Tijdelijke bouwstop De tijdelijke bouwstop voor nieuwe datacenters heeft een negatieve invloed op de economie en […]

CRM-systemen vaker in de cloud geplaatst

Uit onderzoek is gebleken dat het gebruik van Customer Relationship Management Systemen, oftewel CRM-systemen, aan het toenemen is. Ruim 39 procent van de Nederlandse bedrijven maakt al gebruik van een CRM-systeem. Dit is een stijging van 25 procent in de afgelopen 10 jaar tijd. De meest gebruikte CRM-oplossingen zijn van Microsoft, SAP en Salesforce. Ook […]

CRM-systeem integreren met VoIP telefonie

Tegenwoordig hebben we te maken met diverse ontwikkelingen op het gebied van telecom, CRM-systemen en de verschillende devices waar alle toepassingen op gedraaid worden. Om het meeste voordeel uit deze nieuwe technologieën te halen, bieden de services van Xelion een goede optie, namelijk het integreren van het CRM-systeem met VoIP telefonie. Hierdoor werkt jouw bedrijf […]

Nederlands kabinet zet in op kunstmatige intelligentie

Onlangs werd door het Nederlandse kabinet het Digitaliseringsstrategierapport 2.0 gepresenteerd. Het rapport geeft inzicht in de Nederlandse technologie en digitale vaardigheden van de bevolking. Omdat technologie zich tegenwoordig enorm snel ontwikkelt, wordt het onderzoek jaarlijks opnieuw uitgevoerd door wetenschappers, de overheid en ondernemers. Om maatschappelijke, economische én digitale groei te kunnen realiseren, heeft het kabinet […]

Cisco | eLiveHP | eLiveMicrosoft | eLiveXelion | eLive